Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
"Rosyjska ruletka... Uzależnia. Codziennie blisko 11 tys. graczy może mówić o śmiertelnym pechu" - to hasło lokalnej kampanii antynikotynowej prowadzonej w licu br. w Szczecinie.
Jej przesłanie głosi, iż palenie papierosów jest samobójstwem i rodzajem gry hazardowej z wysokim prawdopodobieństwem śmierci. Jest ono tym większe, im częściej palacz sięga po kolejnego papierosa.
Nietypowymi nośnikami reklam są tekturowe podkładki pod napoje (tzw. wafle). Przygotowano ich 9 tysięcy sztuk, rozdawane są w szczecińskich pubach - Bramie Jazz Cafe, City Hall, Hormonie, Na Kuncu Korytarza, Piwnicy Kany, Public Cafe, Vincencie oraz Vis-a-Vis.
Wybór nośnika kampanii nie był przypadkowy, ponieważ najczęściej sięga się po papierosa właśnie w pubie czy restauracji, niektórzy wręcz nie wyobrażają sobie wypicia piwa czy kawy bez wypalenia przy tym papierosa.
Celem kampanii jest uświadomienie nałogowcom, że każdy kolejny papieros może ich zabić, a nawet jeśli nie dzieje się to od razu - to tak jak w rosyjskiej ruletce - szczęście nie może trwać wiecznie.
Pomysłodawcą i nadawcą akcji jest Kamil Robak, autorkami fotografii są: Aleksandra Kubiak i Alicja Gapińska.
Bezpłatny druk podkładek wykonała szczecińska Drukarnia Kadruk.
Klienci szczecińskich pubów i restauracji będą otrzymywali zniechęcające do palenia podkładki do końca lipca br.