Ankieta

Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?

14%
zdecydowanie tak
8%
raczej tak
14%
nie wiem
15%
raczej nie
49%
zdecydowanie nie

„Heroizm narodu mierzony w %”

dodano: Czwartek, 16 Lipiec 2009, 8:47:32

Na początku lipca br. ruszyła kampania plakatowa obalająca stereotypy dotyczące skłonności Polaków do picia alkoholu.
 

 

 


Jej nadawcą jest toruńska Galeria Rusz - grupa artystyczna specjalizująca się w kreowaniu i prezentacji sztuki w przestrzeni miejskiej, tworzeniu plakatów bilbordowych, murali, realizowaniu akcji plakatowych oraz przeprowadzaniu interwencji i akcji społecznych w przestrzeni miejskiej.
 

 

 


Akcja została przygotowana we współpracy z Grzegorzem Kasprzyckim - Pełnomocnikiem Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego do Spraw Rozwiązywania Problemów Uzależnień.
 

 

 


Zasięg kampanii obejmuje takie miasta jak Toruń, Bydgoszcz oraz Włocławek.
 

 

 


Organizatorzy akcji poruszyli temat pijaństwa jako składnika narodowej tożsamości Polaków. Zauważyli oni, że jednej strony oburzamy się, gdy za granicą jesteśmy postrzegani jako pijacy, ale z drugiej strony - w kraju tworzymy własną, pijacką obrzędowość, z której jesteśmy dumni.
 

 

 


Alkohol jest obecny niemal na każdej rodzinnej, towarzyskiej czy firmowej imprezie. Większość wolnego czasu Polaków obraca się wokół picia alkoholu.
 

 

 


Autorzy kampanii tłumaczą: "Uważamy, że to ogromna kula u nogi, która ściąga nas jako naród w dół. Jeśli chcemy być nowoczesnym narodem, który pnie się w górę, rozwija i z którym liczą się na świecie, powinniśmy zmierzyć się z autodestrukcyjnymi przekonaniami i nawykami, które nas jako zbiorowość wyniszczają, pozbawiają życiowej energii oraz przysparzają ogromnego cierpienia. Założeniem kampanii jest wyśmianie obyczajów, mitów i stereotypów związanych z piciem alkoholu. Stąd plakaty z hasłami: „Pij będziesz wielki”, „Picie procentuje”, „Czysta męska przyjaźń” czy „Heroizm narodu mierzony w %”.

 

 



Kampania wyśmiewa stereotypy, mity oraz przenoszone z pokolenia na pokolenie obyczaje związane z alkoholem, które są ciągle obecne w naszym życiu codziennym.
 

 



Celem Galerii Rusz było wzbudzenie u Polaków refleksji: "Czy żeby być prawdziwym Polakiem trzeba być pijakiem?"
 

 



W ramach akcji na terenia Torunia, Bydgoszczy i Włocławka do końca sierpnia br. widoczne będą plakaty i billboardy.

2310 / 3125
Copyright © 2008-2024 Narkotyki.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kliknij tutaj aby skontaktować się z administratorem.