Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
"Gazeta Wyborcza" rozpoczęła kampanię pod hasłem "My, narkopolacy", mającą na celu przełamywanie tabu i stereotypów związanych z tematem uzależnień. Celem dziennikarzy jest lobbowanie za zmianą prawa, polityki państwa oraz postaw całego społeczeństwa.
Uzależnienia różnego typu to prolem całego społeczeństwa. Do powszechnych nałogów, oprócz narkomanii i alkoholizmu, należą także: uzależnienie od hazardu, pornografii, siecioholizm, zakupoholizm, pracoholizm oraz wiele innych. Inicjatorzy kampanii podkreślają, że uzależnienie to choroba, a nie przestęptwo, dlatego postulują by:
- złagodzić represyjną ustawę z 2005 r., m.in. zaprzestać karania za posiadanie narkotyków na własny użytek
- zwiększyć dostępność leczenia substytucyjnego
- rozpocząć poważną dyskusję na temat narkotyków z wykorzystaniem wiedzy naukowej i doświadczeń innych krajów
- rozpocząć nowoczesną edukację publiczną i wprowadzić skuteczną profilaktykę
Od kilku dni na łamach "Gaety Wyborczej" pojawiają się artykuły dotyczące uzależnień, wywiady ze specjalistami oraz osobami uzależnionymi, które wygrały, bądź toczą walkę z nałogami. Do opisywania swoich historii dziennikarze zapraszają też samych czytelników gazety.
Partnerem akcji jest Polska Sieć ds. Polityki Narkotykowej, skupiająca profesjonalistów, terapeutów, lekarzy, prawników, pracowników służby więziennej, pracowników socjalnych, pedagogów, przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz użytkowników środków psychoaktywnych, ich organizacje oraz ich najbliższych. PSdsPN zajmuje się definiowaniem aktualnej polityki narkotykowej w Polsce oraz kształtowaniem zasad współpracy dla przyszłego skutecznego oddziaływania na pozytywne zmiany w tym zakresie.