Ankieta

Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?

14%
zdecydowanie tak
8%
raczej tak
14%
nie wiem
15%
raczej nie
49%
zdecydowanie nie
„Piłeś? Nie jedź! Włącz myślenie”
dodano: Poniedziałek, 21 Kwiecień 2008, 10:30:14
Statystyki wypadków drogowych nie są zbyt optymistyczne, wynika z nich jasno, że prowadzenie samochodu po alkoholu jest jednym z głównych zagrożeń na polskich drogach. Liczba wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców od długiego czasu utrzymuje się na wysokim poziomie - około 7 000 zdarzeń rocznie. W świetle tych danych, podejmowanie kolejnych akcji edukacyjnych dla kierowców wydaje się być uzasadnione.
17 kwietnia 2008 w Lublinie ruszyła pilotażowa kampania „Piłeś? Nie jedź! Włącz myślenie”. Realizuje ona edukacyjno-informacyjny program na rzecz przeciwdziałania pijanym kierowcom, a skierowana jest głównie do młodego odbiorcy w wieku 18 – 30 lat. Wynika to z faktu, iż wsiadanie za kierownicę po spożyciu alkoholu okazuje się być dość powszechnym i akceptowanym przez młodzież zjawiskiem.
W ramach akcji w TVP1, TVP2, TVP Lublin oraz wszystkich kinach na terenie tego miasta emitowany będzie spot reklamowy kampanii. Usłyszymy o niej także w lokalnych stacjach radiowych, natomiast plakaty będą umieszczone również na billboardach, na tyłach miejskich autobusów, na stacjach benzynowych oraz w pubach.
Głównym celem tej kolejnej, społecznej kampanii jest ograniczenie liczby wypadków tzw. „dyskotekowych”, a więc powodowanych przez wracającą z imprez młodzież, prowadzącą pojazdy pod wpływem alkoholu. Przedsięwzięcie ukierunkowane jest na podniesienie świadomości młodych ludzi na temat konsekwencji wypadków, poprzez ukazanie nieodwracalnych i tragicznych skutków prowadzenia pojazdu w stanie nietrzeźwym.
Kampania została opracowana na podstawie szczegółowych badań wśród tej grupy docelowej, pod jej kontem została więc profesjonalnie przygotowana. Andrzej Grzegorczyk, Sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wyraża nadzieję, że kampania „Piłeś? Nie jedź! Włącz myślenie”, podobnie jak poprzednie akcje tego typu, przyczyni się do zmiany postaw polskiego społeczeństwa. Mówi: "Apeluję o rozwagę, brak akceptacji dla prowadzenia po alkoholu we własnym otoczeniu oraz zachęcam do korzystania z alternatywnych rozwiązań przy dobrej zabawie ponieważ życie i zdrowie mamy tylko jedno.”

3072 / 3125
Copyright © 2008-2024 Narkotyki.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kliknij tutaj aby skontaktować się z administratorem.