Kodeks kierowcy
dodano: Poniedziałek, 21 Kwiecień 2008, 10:00:26
W Polsce jeden na dwanaście wypadków drogowych spowodowany jest poprzez osobę nietrzeźwą. Problem ten, wbrew powszechnemu przekonaniu, zwraca uwagę nie tylko działaczy społecznych i polityków, ale także producentów alkoholu.
Kampania „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” jest inicjatywą Browarów Polskich, zrzeszających producentów piwa w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego. Realizują one politykę edukowania konsumentów w kwestii odpowiedzialnej konsumpcji piwa i w tym właśnie celu ruszyła kampania, w ramach której na butelkach i puszkach piwa pojawiły się komunikaty apelujące o nieprowadzenie pojazdów po spożyciu alkoholu.
Hasło „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” od 1 kwietnia jest stałym elementem opakowań piwa wypuszczanego na rynek przez Kompanię Piwowarską SA, Grupę Żywiec SA, Carlsberg Polska SA oraz Royal Unibrew Polska Sp. z o.o..Producenci ci reprezentują ponad 90% polskiego rynku piwa.
Pierwszoosobowa konstrukcja przekazu sprawia, iż konsument identyfikuje się z nim, utożsamiając się niejako z tym niewątpliwie słusznym hasłem. Takie odpowiedzialne działanie biznesu to przejaw odpowiedzialnego podejścia producentów do otoczenia oraz ich dbałości o swoich klientów.
Decyzja o wprowadzeniu hasła na opakowania piwa została podjęta przez wymienionych producentów tego napoju jednomyślnie oraz całkowicie dobrowolnie.
Podobne działania edukacyjne prowadzone są przez Browary Polskie już od 2006 roku, w efekcie podpisania Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Komisja Europejska, poprzez tego typu inicjatywy, ma na celu
podniesienie bezpieczeństwa ruchu drogowego w Europie, jak również zmniejszenie o połowę liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych w Unii Europejskiej do 2010 r.