Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Ostatnio w telewizji, prasie oraz w internecie pojawiła się skierowana do dzieci reklama napoju Piccolo pod hasłem "Nuda się nie uda". Animowany spot emitowany w stacjach ogólnopolskich (TVP, TVN i Polsat) oraz w tematycznych kanałach dziecięcych (Jetix, Jetix Play, Zip Zap) pokazywał, jak sympatyczny bohater rozkręcał dziecięcą imprezę za pomocą napoju, którego opakowanie wyraźnie nawiązuje do alkoholowych trunków.
Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga zarzucająca tej kampanii utrwalanie wśród dzieci szkodliwego przekonania o niezbędności alkoholowych napojów do dobrej zabawy. Po rozpatrzeniu sprawy instytucja przychyliła sie do tego wniosku, uznając winę producenta produktu i stwierdzając naruszenie kodeksu branżowego. Instytucja jako szczególnie naganne oceniła emitowanie tej reklamy w bezpośrednim sąsiedztwie kreskówek.
Spółce Ambra, producentowi Piccolo - a także napojów alkoholowych, takich jak Cin & Cin i Dorato postawiono zarzuty zawierania treści grożących zdrowiu lub bezpieczeństwu dzieci i młodzieży, a także wprowadzania ich w błąd poprzez wykorzystywanie naturalnej ufności i braku doświadczenia najmłodszych. Nadawcę reklamy oskarżono także o utrwnajmłodszym, że posiadanie lub używanie reklamowanego produktu zapewni im przewagę społeczną lub psychologiczną nad innymi.
Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama w szczególności nie powinna być emitowana przy kreskówkach. Uznała ją za sprzeczną z dobrymi obyczajami.
Producent Piccolo nie podziela stanowiska Komisji Etyki Reklamy co do oceny spotu i zastrzega, że nie naruszył on powszechnie obowiązujących przepisów prawa, ale jednocześnie przeprasza wszystkich, którzy poczuli się w jakikolwiek sposób dotknięci jego emisją.