Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Młodzież, która regularnie spożywa posiłki w domu lepiej radzi sobie z nauką i jest mniej zagrożona ryzykiem sięgania po alkohol czy narkotyki.
Wspólne, rodzinne posiłki to okazja do zbliżenia się wszystkich domowników i czas na rozmowę rodziców z dziećmi. Praktykując je, opiekunowie mogą szybko zareagować w razie jakichkolwiek niepokojących sygnałów wychwyconych podczas takich spotkań.
Wyniki badań przeprowadzonych w ubiegłym roku w 12 krajach na świecie, w tym także w Polsce pokazały, iż niezależnie od obywatelstwa wspólne posiłki są dla ludzi bardzo ważne. Potwierdziło to 82% Polaków. Tymczasem te same badania mówią, że przeciętny czas, jaki poswięcany jest na wspólny posiłek to zaledwie 23 minuty dziennie. Żyjemy w ciągłym biegu, w pośpiechu, nieustannie brakuje nam czasu dla najbliższych...
Zapominamy o tym, co naprawdę ważne. Z tego powodu ruszyła właśnie kampania marki Knorr „Każdy posiłek to okazja”. Badania przeprowadzone przez firmę poświadczają, że wspólne jedzenie posiłków w domu ma pozytywny wpływ na samopoczucie poszczególnych domowników, rozwój dzieci oraz polepsza relacje między najbliższymi.
Knorr zachęca, by jak najczęściej jadać razem przy domowym stole. Psychologowie zgodnie potwierdzają, że rola wspólnego czasu spędzonego zarówno przy przygotowaniu, jak i przy samym konumowaniu chociażby jednego posiłku w ciągu dnia jest bezcenna. To dobra okazja na wyciszenie się, pogłębienie rodzinnych relacji i relaksu dla wszystkich domowników. Dlatego rodziny, które celebrują wspólne posiłki wykazują dla siebie więcej zrozumienia, a ich relacje są trwalsze i silniejsze.
W działania kampanii zainicjowanej przez firmę Knorr włączyły się ekspertki - Małgorzata Ohme i dr Katarzyna Korpolewska oraz ambasadorki akcji - Marzena Rogalska i Małgorzata Ostrowska-Królikowska.
Akcja „Każdy posiłek to okazja”, która ma na celu zachęcenie Polaków do wspólnego zasiadania przy stole podczas domowego posiłku potrwa przez cały 2009 rok.