Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
3 stycznia br. brytyjskie Ministerstwo Zdrowia zainaugurowało ogólnonarodową kampanię edukacyjną, zatytułowaną Change4Life, mającą na celu zapobieganie otyłości społeczeństwa poprzez zachęcanie do zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej.
Akcja, która potrwa do 10 lutego br., skierowana jest głównie do młodych rodziców i za pośrednictwem spotu telewizyjnego oraz specjalnej strony internetowej podaje osiem sposobów na życie w dobrym zdrowiu.
Propaguje codzienną aktywność fizyczną, czyli np. spacerowanie, jeżdżenie na rowerze czy gimnastykę oraz zaleca ograniczenie czasu spędzanego przed telewizorem do 2 godzin dziennie.
Podkreśla wagę regularnego odżywiania się o stałych porach oraz rozkładnaia posiłków na niewielkie porcje zjadane w ciągu całego dnia.
Kampania zwraca ponadto uwagę na świadomą konsumpcję, a więc czytanie etykietek i porównywanie produktów pod względem zawartości tłuszczu i cukrów podczas robienia zakupów.
Przypomina, jak ważne jest spożywanie warzyw i owoców, najlepiej 5 razy dziennie oraz sugeruje, by zrezygnować ze spożywania słodzonych napojów i słonych przekąsek.
Porady te kierowane są głównie do rodziców, bez udziału których zmobilizowanie dzieci do aktywności i zdrowego odżywiania się jest niemozliwe.
Spot reklamowy kampanii, zrealizowany przez agencję Aardman Animations, pokazuje jak zmieniła się rzeczywistość na przestrzeni dziejów. Dawniej społeczeństwo musiało walczyć o pożywienie, żyło w niemal ciągłym ruchu, natomiast dziś, gdy nie ma już takiej potrzeby - ludzie leniwie zasiedli na wygodnych kanapach i poruszają się komfortowymi pojazdami.
Telewizyjny spot reklamowy kampanii można zobaczyć tu: www.narkotyki.pl/video/art5,video61.html
Podsuowując, zdrowie jest bogactwem, które jedni mnożą, a drudzy marnują: