Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
W ramach przeciwdziałania alkoholizmowi polskie Ministerstwo Zdrowia chce zaostrzyć restrykcje dotyczące reklamy piwa.
Obecnie reklama i promocja tego alkoholu nie może być prowadzona w telewizji, radiu, kinie oraz teatrze między godziną 6:00 a 20:00, a wyjątek dotyczy reklamy piwa prowadzonej przez organizatora imprezy sportu wyczynowego lub profesjonalnego w trakcie trwania imprezy. Jeśli proponowane przez ministerstwo zmiany wejdą w życie, czas, kiedy reklama trunku będzie zabroniona wydłuży się o trzy godziny, z wyłączeniem reklam prowadzonych przez organizatora imprez sportu kwalifikowanego w trakcie ich trwania.
Zmiany mają chronić najmłodszych przed przedwczesnym sięganiem po alkohol pod wpływem jego reklam w środkach masowego przekazu. Badania WHO wskazują na związek pomiędzy wydłużeniem czasu emisji reklam alkoholu i wzrostem jego konsumpcji przez młodzież, a w krajach, które wprowadziły całkowity zakaz reklamy alkoholu w telewizji, poziom jego spożycia jest niższy średnio o 16%.
Kolejna zmiana dotyczyć ma spożywania oraz sprzedaży piwa na stadionach - które będzie wprawdzie dozwolone, ale tylko w przypadku napojów o zawartości alkoholu nie przekraczającej 4,5%.
W projekcie zmiany ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi znalzł się też postulat karania jazdy po stoku w stanie nietrzeźwym grzywną o minimalnej wartości 2,5 tysiąca zł. W podobny sposób mają być także traktowani pijani kierowcy takich pojazdów jak skutery śnieżne, a także osoby, które odsprzedają lub podają napoje alkoholowe osobom niepełnoletnim.
Proponowane zmiany budzą wiele kontrowersji, a browary już teraz zapowiadają oficjalny protest przeciwko restrykcyjnym ograniczeniom, jeśli tylko wejdą one w życie.