Ankieta

Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?

14%
zdecydowanie tak
8%
raczej tak
14%
nie wiem
15%
raczej nie
49%
zdecydowanie nie

"Zero promila"

dodano: Wtorek, 9 Grudzień 2008, 10:14:28
"Zero promila"
"Zero promila"

8 grudnia br. ruszyła kolejna odsłona kampanii "Zero promila", zaingurowanej rok temu przez  Polish Vodka Association, która zrzesza osoby, firmy i instytucje pragnace chronić tradycję oraz wartości związane z polskim przemysłem spirytusowym.

 

Celem akcji jest uświadomienie kierowcom, jakie zagrożenia wiążą się z piciem alkoholu i późniejszym prowadzeniem pojazdu. Za jej pośrednictwem propagowana jest zasada, by nigdy nie siadać za kierownicą po spożyciu alkoholu, ponieważ od trzeźwości kierowcy zależy jego własne bezpieczeństwo, a także życie innych użytkowników dróg.

 

W dnaich 8 - 14 grudnia na terenie województwa świętokrzyskiego zostanie rozdanych 7 000 alkotestów oraz materiałów edukacyjno - informacyjnych.

 

Ważnym elementem kampanii będzie ponado możliwość zasięgnięcia informacji w punktach konsultacyjnych rozmieszczonych w uczęszczanych miejscach na terenie Kielc. Przesłanie kampanii będzie reklamowane na transparentach i materiałach edukacyjnych w postaci ulotek, plakatów, filmów oraz nalepek.

 


Finał akcji odbędzie się w Kielcach w dniach 13 - 14 grudnia, gdzie na placu manewrowym zostaną zorganizowane testy sprawnościowe samochodów przy użyciu m.in. alkogogli, czyli okularów symulujących stan upojenia alkoholowego.

 

W działania popularyzujące trzeźwość włączyły sie także lokalne media, a na potrzeby kampanii uruchomiona została specjalna strona internetowa: www.zeroproMILA.pl

 

Według szacunków nietrzeźwi kierowcy powodują około 10% całkowitej liczby wypadków. W 2007 roku odnotowano 6503 wypadków drogowych, za które odpowiadały osoby prowadzące pojazd po spożyciu alkoholu.  W ich wyniku śmierć poniosły 774 osoby, a 8 193 odniosły obrażenia. Policja zatrzymała ponadto blisko 24 000 nietrzeźwych kierowców poruszających się po polskich drogach.

 

Statystyki te świadczą o tym, że polskim kierowcom wciąż brak jest świadomości i odpowiedzialności w zakresie prowadzenia samochodów po spożyciu napojów alkoholowych.

 

Wykonawcą kampanii jest agencja Medialinea.

2816 / 3125
Copyright © 2008-2024 Narkotyki.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kliknij tutaj aby skontaktować się z administratorem.