Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Właśnie ruszyła kampania społeczna pt. "W którym świecie żyjesz?", poświęcona problemowi nadmiernego korzystania z komputera i internetu przez dzieci i młodzież.
Gdy młody człowiek przestaje kontrolować czas spędzany w sieci, pojawiają się u niego problemy z koncentracją i senność, przez co pogarszają się jego wyniki w nauce. Jednocześnie zaczyna ono zaniedbywać swoje obowiązki, traci dotychczasowe relacje ze znajomymi i rezygnuje z dawnych zainteresowań na rzecz komputera.
Obecnie z internetu przynajmniej raz w tygodniu korzysta aż 98% polskich dzieci w wieku 9-16 lat. Większość z nich zagląda do sieci codziennie lub prawie codziennie. Nadmierne przesiadywanie przed komputerem jest dziś poważnym problemem społecznym, na który narażone są szczególnie dzieci i młodzież. Internet jest nieodłącznym elementem ich codziennej aktywności, życia społecznego oraz rozrywki.
Kampania "W którym świecie żyjesz?" adresowana jest zarówno do dorosłych, jak i do dzieci i młodzieży. Jej hasło brzmi: "Ci, którzy żyją w wirtualnym świecie, tracą prawdziwe życie". Spot adresowany do dzieci zadaje pytanie: "W którym świecie żyjesz?" i zachęca do zastanowienia się czy świat wirtualny nie zdominował ich życia i czy nie warto zmienić proporcji tak, by czerpać również z uroków życia poza siecią. Z kolei reklama adresowana do dorosłych zadaje pytanie: "W którym świecie żyje twoje dziecko?". Rodzice uwrażliwiani są na to, by ustalali z dzieckiem i egzekwowali reguły korzystania przez nie z sieci.
Przekazy kampanii promują ponadto bezpłatny telefon zaufania Helpline.org.pl, gdzie pod numerem 800 100 100 dzieci, młodzież oraz ich opiekunowie mogą szukać pomocy w przypadkach zagrożeń internetowych, w tym także zaobserwowania symptomów nadużywania internetu.
W ramach akcji przygotowano także publikację pt. "Nadmierne korzystanie z komputera i Internetu przez dzieci i młodzież", w której poruszone zostały kwestie praktyczne i teoretyczne związane z zagadnieniem nadużywania sieci przez dzieci i młodzież.
Akcja realizowana jest przez Polskie Centrum Programu Safer Internet. Głównym partnerem akcji jest Fundacja Orange.
Spoty kampanii emitowane będą w stacjach: TVN, TVP1, TVP 2, TVP POLONIA, TVP INFO, TVP KULTURA oraz iTVP-HD.