Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Po kilku latach nieprzerwanego wzrostu sprzedaży piw, nastąpiło załamanie popytu.
Browary liczyły na to, że bieżący rok przyniesie około 5-6 % wzrostu dochodów. Na każdym kluczowym jego etapie obserwowano jednak spadek zainteresowania tym napojem, a obecnie jego sprzedaż jest kilkanaście procent niższa niż przed rokiem.
Szansą dla producentów jest jeszcze ostatni okres bieżącego roku, ponieważ w święta zazwyczaj sprzedaż piwa wzrasta. Szczególnym powodzeniem cieszą się wówczas marki premium.
Na załamanie popytu miał wpływ wzrost cen piwa, będący konsekwencją wyższych cen surowców i opakowań, a także kryzys gospodarczy. W związku z nim przyszły rok może być dla browarów jeszcze trudniejszy.
Polski rynek piw jest już nasycony, co z jednej strony - hamuje wielkość jego sprzedaży dla poszczególych producentów, a z drugiej - zaostrza rywalizację pomiędzy nimi. Do niedawna każdy z browarów korzystał z regularnie roznącego popytu, jednak teraz nadszedł czas, w którym muszą się skoncentrować na wzajemnym odbieraniu sobie udziałów rynkowych.
Obecnie sprzedaż piwa w Polsce jest zbliżony do średniej europejskiej i w drugim kwartale 2008 roku wynosi 10, 75 mln hl.