Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Z sondażu przeprowadzonego przez The British Heart Foundation wynika, że sprzedaż papierosów w neutralnych opakowaniach, bez kolorowych obrazków mogłaby zdecydowanie ograniczyć sięganie po tą używkę przez młodzież.
Dla 70% ankietowanych młodych ludzi opakowania stanowią swoistą formę reklamy, a 25% z nich na jego podstawie niesłusznie wnioskuje, że niektóre marki papierosów są mniej szkodliwe niż innych.
Tradycyjna reklama papierosów jest zakazana, jednak ich producenci sprytnie wykorzystują lukę w przepisach - sprzedają swoje wyroby w przyciągających wzrok, efekciarskich opakowaniach, które są dla nich sposobem na promocję.
Z procederem tym od listopada ubiegłego roku walczy Australia. Papierosy sprzedawane są tam w neutralnych, szarych kartonach, identycznych dla każdej marki. Na opakowaniach znajduje się tylko nazwa producenta i dużej wielkości obrazki ilustrujące szkodliwe skutki palenia.
Przeciwko sprzedaży papierosów w opakowanich "in cognito" opowiedzieli się producenci. Ich zdaniem skutkiem takich przepisów będzie nasilenie się przemytu, ponieważ ich podrobienie będzie zdecydowanie łatwiejsze niż obecnych markowych papierosów chronionych znakami towarowymi.
Od 1 kwietnia 2012 roku zaostrzone przepisy dotyczące sprzedaży wyrobów tytoniowych zaczną obowiązywać także w Wielkiej Brytanii. W tamtejszych supermarketach papierosy nie będą mogły być wystawiane na widoku publicznym, a ich sprzedaż będzie możliwa tylko "spod lady". W 2015 roku rozporządzenie nakazujące ukrycie papierosów przed klientami zostanie także rozszerzone na małe sklepy.