Ankieta

Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?

14%
zdecydowanie tak
8%
raczej tak
14%
nie wiem
15%
raczej nie
49%
zdecydowanie nie

Papierosy "in cognito"

dodano: Poniedziałek, 2 Styczeń 2012, 8:12:53

Z sondażu przeprowadzonego przez The British Heart Foundation wynika, że sprzedaż papierosów w neutralnych opakowaniach, bez kolorowych obrazków mogłaby zdecydowanie ograniczyć sięganie po tą używkę przez młodzież.






Dla 70% ankietowanych młodych ludzi opakowania stanowią swoistą formę reklamy, a 25% z nich na jego podstawie niesłusznie wnioskuje, że niektóre marki papierosów są mniej szkodliwe niż innych.







Tradycyjna reklama papierosów jest zakazana, jednak ich producenci sprytnie wykorzystują lukę w przepisach - sprzedają swoje wyroby w przyciągających wzrok, efekciarskich opakowaniach, które są dla nich sposobem na promocję.







Z procederem tym od listopada ubiegłego roku walczy Australia. Papierosy sprzedawane są tam w neutralnych, szarych kartonach, identycznych dla każdej marki. Na opakowaniach znajduje się tylko nazwa producenta i dużej wielkości obrazki ilustrujące szkodliwe skutki palenia.







Przeciwko sprzedaży papierosów w opakowanich "in cognito" opowiedzieli się producenci. Ich zdaniem skutkiem takich przepisów będzie nasilenie się przemytu, ponieważ ich podrobienie będzie zdecydowanie łatwiejsze niż obecnych markowych papierosów chronionych znakami towarowymi.







Od 1 kwietnia 2012 roku zaostrzone przepisy dotyczące sprzedaży wyrobów tytoniowych zaczną obowiązywać także w Wielkiej Brytanii. W tamtejszych supermarketach papierosy nie będą mogły być wystawiane na widoku publicznym, a ich sprzedaż będzie możliwa tylko "spod lady". W 2015 roku rozporządzenie nakazujące ukrycie papierosów przed klientami zostanie także rozszerzone na małe sklepy.
 

408 / 3125
Copyright © 2008-2024 Narkotyki.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kliknij tutaj aby skontaktować się z administratorem.