Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
14 października br. producenci napojów spirytusowych, zrzeszeni w Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy rozpoczęli jesienną edycję kampanii „Piłeś? Nie jedź!”.
Kampania realizowana jest już czwarty raz, w ramach rządowego programu „Razem bezpieczniej”.
W okresie styczeń-wrzesień 2011 roku pijani kierowcy spowodowali około 3,5 tysiąca wypadków drogowych.
Celem realizowanych w ramach akcji działań jest uczulanie zwłaszcza młodych kierowców, ale też całego społeczeństwa na zagrożenia, jakie stanowią nietrzeźwe osoby decydujące się na prowadzenie pojazdów. Autorzy kampanii uświadamiają, że spożycie alkoholu nawet w niewielkiej ilości może znacznie obniżyć naszą sprawność psychomotoryczną, dlatego poprzez hasło: "Piłeś? Nie jedź!" promują całkowitą abstynencję wśród kierowców.
W sobotę 15 października 130 przedstawicieli kampanii w 40 klubach w 38 miastach namawiało kierowców, by wykazali się odpowiedzialnością i nie spożywali alkoholu, jeśli mają zamiar prowadzić później samochód. W klubach, kinach i na uczelniach wyższych rozdawano ulotki i rozwieszono plakaty.
Już niebawem na antenie stacji TVN oraz TVN TURBO, TVN STYLE i TVN7 będzie można obejrzeć spot kampanii. Będzie on emitowany także w kinach sieci Multikino oraz na uczelniach.
Realizację kampanii wspierają partnerzy: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Komenda Główna Policji, Instytut Transportu Samochodowego, Polski Związek Motorowy, Fundacja „Krzyś”, European Forum for Responsible Drinking oraz koncern paliwowy BP.