Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
W przeprowadzonej ostatnio w USA antynarkotykowej kampanii społecznej porównano głowę nastolatka do napełnionego powietrzem balona, który łatwo przekłuć igłą strzykawki czy zapalonym skrętem z marihuany.
Celem akcji było zwrócenie uwagi rodziców na problem narkomanii wśród młodzieży.
Na dwóch plakatach przedstawiono balony, w których zamknięto twarze nastoletnich chłopców. Obok widnieją zbliżające się do nich - strzykawka i zapalony skręt. W każdej chwili może nastąpić nieodwracalny w skutkach wybuch.
Kompozycja jest symbolem tego, że psychika dorastającego dziecka jest tak delikatna, jak wypełniony powietrzem balon - bardzo łatwo jest go przebić, lecz nie da się go naprawić.
Nadawca kampanii - Partnership for a Drug-Free America, amerykańska organizacja walcząca z narkotykami - kieruje do rodziców hasło: „Jeśli twoje dziecko bierze narkotyki, porozmawiaj z nim, zanim będzie za późno”. W ten sposób organizacja chce uswiadomić dorosłych, że poważna rozmowa z zagrożonym nałogiem dzieckiem może uratować mu życie.