Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Średnio 2 na 5 Nowojorczyków cierpi na nadwagę lub otyłość. Przez ostatnie 30 lat spożycie cukru wśród nich gwałtownie wzrosło - obecnie co druga pusta kaloria spożywana jest wraz z napojami wysokosłodzonymi.
Skutek? Każdego roku, z powodu cukrzycy, wykonuje się w Nowym Jorku ponad 3 tysiące amputacji. Zaniepokojone tym władze miasta zainicjowały nową odsłonę kampanii edukacyjnej pt. „Pouring on the Pounds”.
Jej pierwszy etap New York City Health Department przeprowadził we wrześniu biegłego roku.
Hasło kampanii głosi: „Nie pij tego, co niezdrowe”. Spot reklamowy uświadamia, że sięgając kilka razy w ciągu dnia po jeden ze słodzonych napojów typu cola, energy drink, ice tea czy kawa smakowa, pochłania się tym samym prawie 100 saszetek czystego cukru. To blisko trzy czwarte zalecanej dziennej dawki kalorii dla dorosłego człowieka. W spocie dźwięki tykającego zegara i bicia serca przeplatają się z migawkami z sali reanimacyjnej oraz zdjęciami zsiniałej ludzkiej stopy. Nadawcy w ten dobitny sposób chcą zmotywować Nowojorczyków do zmiany niezdrowych nawyków żywieniowych.
Spot emitowany jest w nowojorskich audycjach radiowych i telewizji kablowej, również w wersji hiszpańskojęzycznej. Częścią kampanii są również rozmieszczone na terenie miasta plakaty, prowokujące do odpowiedzi na pytanie "Zapuszczasz sadełko?".
Elementem dodatkowym jest specjalny profil na Facebooku, który zachęca mieszkańców miasta do odwiedzania ulicznych straganów z warzywami, zdrowego gotowania w zaciszu domowym, spacerów czy korzystania z pojemników na wodę wielokrotnego użytku.
Inicjatorzy kampanii mają nadzieję, że zachęci ona ludzi do sięgania po zdrowsze rozwiązania, takie jak zwykła woda czy chude mleko. Nawet niewielka zmiana nawyków żywieniowych może przynieść znaczne korzyści dla zdrowia.