Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Fundacja Dzieci Niczyje zainicjowała na początku stycznia tego roku nietypową kampanię społeczną pod hasłem "Bezpieczeństwo w sieci", mającą na celu zwrócenie uwagi rodziców na problem bezpieczeństwa dzieci w internecie oraz na kwestię odpowiedzialności rodziców za ich wychowanie.
W jej ramach w 150 sieciowych sklepach Coccodrillo na terenie całego kraju pojawiły się specjalne zawieszki, które są głównym nośnikiem akcji. Przedstawiają one internetową łapkę, która próbuje sięgnąć pod prawdziwe dziecięce majtki.
Większość rodziców w Polsce jest przekonana, że ich surfujące w internecie dziecko jest bezpieczne. Nadawca kampanii chce rozbudzić w nich świadomość, że ich pociechy mogą zetknąć się w sieci z pornografią, agresją, narkotykami, promowaniem anoreksji lub np. narazić się na kontakt z pedofilem.
Kampania pilotażowa pokazała, że zawieszki z dziecięcą bielizną skutecznie przyciągają uwagę klientów sklepu i sprawiają, że zaczynają oni myśleć o problemie. Niestandardowe zestawienie dziecięcych majtek i komputerowego kursora sprawiło, że wielu z nich po raz pierwszy zaczęło zastanawiać się, z kim ich dzieci mają kontakt w internecie.
Oprócz zawieszek, w biorących udział w akcji sklepach Coccodrillo dostępne są też materiały informujące o zasadach bezpieczeństwa w sieci, w tym opracowana przez ekspertów ulotka, zawierającą m.in. podstawowe reguły bezpiecznego korzystania z Internetu przez dzieci.
Akcję prowadzi Fundacja Dzieci Niczyje, w ramach programu Komisji Europejskiej Safer Internet. Pomysłodawcą nietypowego rozwiązania jest agencja Publicis, a głównym partnerem kampanii jest Fundacja Orange.
Kampania potrwa do 15 lutego br.