Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Realizowana właśnie we Francji kampania antynikotynowa pod hasłem „Przerwij cykl” ukazuje podstępną i bezwzględną machinę branży tytoniowej.
Scena przedstawiona w spocie kampanii ukazuje umierającą w szpitalnej sali kobietę. Obok jej łóżka stoi mężczyzna, który w pierwszym momencie wydaje się być kimś bardzo jej bliskim, zwłaszcza, gdy rozżalony wychodzi na korytarz. Za chwilę jednak widok płaczącego noworodka w sali obok wywołuje na jego twarzy uśmiech... Staje się jasne, że mężczyzna nie jest bliskim umierającej kobiety, a przedstawicielem branży nikotynowej, który zasmucił się po stracie jednej z klientek, by następnie pocieszyć się szansą na wyrównanie tej materialnej straty.
Umierają jedni, ale rodzą się kolejni potencjalni palacze. Przemysł tytoniowy działa według zasady błędnego koła: zastępowalność uzależnionych od nikotyny pokoleń gwarantuje ciągłość dochodów.
Nadawca kampanii, Narodowy Komitet Kontroli Przemysłu Tytoniowego we Francji obwinia branżę tytoniową o podejmowanie wszelkich działań, by wciąż pozyskiwać nowych, coraz młodszych klientów.
Choć we Francji zmniejsza się ogólna liczba osób palących, to wśród nich znajduje się wielu młodych ludzi: 6% stanowią 13-latkowie, 36% - 16-latkowie, a 51% - 19-latkowie.