Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Do Senatu trafił niedawno restrykcyjny pojekt ustawy dotyczący reklamy i sprzedaży piwa.
W "trosce o zdrowie publiczne" proponowane są następujące zmiany dotyczące reklamy tego napoju:
- wydłużenie do godz. 23:00 czasu zakazu emisji reklam piwa m.in. w telewizji i radiu (obecnie piwa nie można reklamować od godz. 6:00 do 20:00, wydłużenie tego czasu do godz. 23:00 przywróciłoby restrykcje, które obowiązywały w ustawie do 2002 roku, kiedy to zakaz został złagodzony)
- ograniczenie reklamy piwa w internecie, np. poprzez zakaz reklamowania tego napoju za pośrednictwem stron www adresowanych do najmłodszych odbiorców, a także komunikatorów elektronicznych i portali społecznościowych
- wprowadzenie zakazu reklamy i promocji piwa na słupach i tablicach reklamowych oraz innych przeznaczonych do tego miejscach tak, by ograniczyć kontakt z nią osób nieletnich (obecnie taka forma jest dozwolona, pod warunkiem, że 20% powierzchni reklamy zajmują widoczne i czytelne napisy informujące o szkodliwości spożycia alkoholu lub o zakazie sprzedaży alkoholu małoletnim)
Autorzy projektu uzasadniają swoją decyzję: "Ograniczenie godzinowe, o którym tu mowa zostało głównie wprowadzone, by przeciwdziałać zgubnemu wpływowi jaki reklama w środkach masowego komunikowania może mieć na osoby małoletnie".
Zakaz reklamy piwa obowiązywać miałby również podczas imprez sportowych.
Ustawa rozszerza ponadto obecnie obowiązujący w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi katalog miejsc, w których obowiązuje zakaz sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych, o stadiony i inne obiekty sportowe, kąpieliska i pływalnie, zakłady opieki zdrowotnej, a także - najbardziej kontrowersyjne - stacje paliw.
Projekt zakłada też zaostrzenie kar przewidzianych za złamanie zakazów w nim zawartych - podwyższenie z obecnie przewidzianej w ustawie 500-milionowej grzywny do nawet 1 miliona złotych.