Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Jutro rusza kolejna edycja kampanii "Piłeś? Nie jedź!", zwracająca uwagę na negatywne konsekwencje prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu.
Jej organizatorem jest Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS).
Kampania realizowana będzie poprzez spoty w warszawskiej telewizji, radiu, kinach, a także poprzez reklamy na 100 autobusach i 145 tysięcy ulotek rozdawanych przez stołecznych policjantów podczas kontroli drogowych „trzeźwe poranki” oraz „trzeźwe wieczory”. Ponadto, przed 50 warszawskimi klubami i pubami pojawią się maty z hasłem „Piłeś? Nie jedź”.
W ramach kampanii przez cztery kolejne środy od 27 października przy Moście Gdańskim w Warszawie ustawiony będzie symulator dachowania, na który policja będzie kierować osoby przyłapane na przekroczeniu prędkości.
ZP PPS wspiera także polską edycję „Europejskiej Nocy Bez Wypadku” przypadającą na sobotę, 16 października br. Jej organizator - Fundacja „KRZYŚ” rozda w tym dniu 5 tysięcy ulotek kampanii „Piłeś? Nie jedź!”.
Celem wymienionych działań jest uczulanie kierowców i całego społeczeństwa na zagrożenia, jakie stanowią nietrzeźwe osoby decydujące się na prowadzenie pojazdów. Autorzy kampanii uświadamiają, że spożycie alkoholu nawet w niewielkiej ilości może znacznie obniżyć naszą sprawność psychomotoryczną, dlatego poprzez hasło: "Piłeś? Nie jedź!" promują całkowitą abstynencję wśród kierowców.
Za kreację i realizację kampanii odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej, a za działania PR - Practum Consulting. Patronat honorowy pełnią Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz oraz Parlamentarny Zespół ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Partnerami merytorycznymi tegorocznej edycji są Komenda Stołeczna Policji, Instytut Transportu Samochodowego (ITS) oraz Fundacja „KRZYŚ”. Patronat medialny nad akcją objęła natomiast telewizja TVN Warszawa.