Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
"Młoda Warszawa bez %" - to hasło dziewiątej już odsłony kampanii antyalkoholowej przeprowadzanej w stolicy w okresie od 15.09.2008 do 31.10.2008.
Akcja zwraca uwagę na powszechny problem sprzedaży napojów procentowych nieletnim, a jej celem jest uświadomienie sprzedawców, iż powinni rządać okazania dowodu tożsamości potwierdzającego pełnoletność od każdego młodego klienta.
80 % uczniów warszawskich szkół podstawowych twierdzi, że zakup tej używki nie stanowi problemu. W ramach kampanii przeprowadzono kontrolę ponad 4,3 tysiąca punktów, w których sprzedawany jest alkohol. Około 200 z nich znalazło się na czarnej liście, ponieważ podczas dwukrotnej kontroli nie rządano w nich okazania dowodu tożsamości od młodych klientów kupjących trunki. Organizatorzy kampanii powiadomili o takich miejscach Komendę Stołecznej Policji, Straży Miejskiej, Biuro Działalności Gospodarczej i Zezwoleń oraz Biuro Polityki Społecznej Miasta Stołecznego Warszawy . Nieuczciwym sprzedawcom grozi utrata koncesji.
Drugi etap kampanii planowany na październik obejmie szkolenia sprzedawców, nauczycieli oraz wychowawców z zakresu podnoszenia umiejętności interpersonalnych, asertywności oraz znajomości prawa.
Akcja jest inicjatywą Biura Polityki Społecznej Miasta Stołecznego Warszawy, a wykonawcą plakatów jest Instytut Homo Homini. Koszt kampanii - 160 tysięcy złotych - w całości pochodzi z budżetu miasta.