Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Wczoraj, a więc na około 100 dni przed wprowadzeniem ustawy zakazującej palenia w miejscach publicznych w Polsce wystartowała Akcja PACZKA. Przedsięwzięcie jest częścią ogólnopolskiej kampanii społecznej Lokal bez Papierosa.pl - Polska bez Dymu, organizowanej przez Stowarzyszenie MANKO z Krakowa.
Do końca września br. w największych galeriach handlowych na terenie całego kraju pojawią się specjalne standy informacyjne w kształcie paczek, przekonujące do wybierania lokali bez papierosa oraz informujące o nowej ustawie. Pierwsze PACZKI stanęły już w Galerii Krakowskiej oraz Starym Browarze w Poznaniu. Jeszcze w tym miesiącu kolejna zostanie udostępniona klientom zielonogórskiej Galerii Focus Mall. Z kolei we wrześniu do akcji przystąpią:
- Gdańsk - Galeria Bałtycka
- Gliwice - Galeria Arena
- Łódź - Manufaktura
- Poznań - Galeria Malta
- Toruń - Galeria Copernicus
- Warszawa - Złote Tarasy
- Wrocław - Arkady Wrocławskie
Przypominamy, że już 15 listopada br. roku zacznie obowiązywać nowelizacja ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Wprowadzi ona kolejne ograniczenia w zakresie palenia w miejscach publicznych - zakazem objęte zostaną m.in. zakłady opieki zdrowotnej, uczelnie, zakłady pracy, obiekty kultury i sportu, przystanki komunikacji miejskiej oraz lokale gastronomiczno-rozrywkowe. Właściciele takich lokali nie będą mieli obowiązku tworzyć w nich palarni, a za brak odpowiednich oznaczeń o zakazie palenia w widocznym miejscu zapłacą grzywnę w wysokości 2000 złotych.
W wieloizbowych lokalach gastronomicznych będzie można wydzielać specjalne sale dla palących - w postaci zamkniętych pomieszczeń, wyposażonych w taką wentylację, by dym tytoniowy nie przenikał do innych pomieszczeń.
Celem Akcji PACZKA jest zwrócenie uwagi na problem biernego palenia i zakazu palenia w miejscach publicznych, przygotowanie społeczeństwa na wejście znowelizowanej ustawy, promocja lokali wolnych od dymu tytoniowego oraz promocja kampanii społecznej Polska Bez Dymu.
Kampania zachęca też klientów do wzięcia udziału w ogólnopolskim konkursie pod hasłem „Odwiedzaj lokale wytrwale". Polega on na zbieraniu paragonów z lokali "bez papierosa", które po podpisaniu imieniem i numerem telefonu należy wrzucać do jednej z paczek, ustawionych w galerii handlowej w danym mieście. Na zwycięzców konkursu czekają nagrody w postaci sprzętu sportowego, kosmetyków, zaproszeń o wartości do 100 złotych do wybranych lokali, aktywnie działających w kampanii Lokal bez Papierosa.pl, zaproszeń na udział w sesjach rzucania palenia o wartości 1000 złotych oraz książek. Dla wszystkich uczestników konkursu przygotowano też kupony rabatowe na udział w terapii antynikotynowej ze zniżką 15%.
Partnerem akcji „Polska Bez Dymu" jest Allen Carr Polska - Klinika Rzucania Palenia metodą ALLENA CARRa.