Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
W maju br. w Indiach przeprowadzono kampanię społeczną będącą kolejnym manifestem w obronie biernych palaczy. Akcja miała uświadomić palaczy, że są odpowiedzialni za ryzyko, na które narażają członków swojej rodziny.
Hasło kreacji stworzonej przez Network Advertising brzmiało: "Palenie. Przyjemność dla ciebie. Trucizna dla twojej rodziny".
Naukowcy wielokrotnie dowodzili, że bierne palenie tytoniu powoduje takie same problemy zdrowotne jak palenie bezpośrednie. Jego szkodliwość dotyczy dwóch grup osób, po pierwsze dzieci, które są nieświadome zagrożenia i nie mogą się przed nim bronić, a po drugie niepalących dorosłych, którzy w niektórych sytuacjach zmuszani są do przebywania w zadymionych pomieszczeniach.
W dymie tytoniowym znajduje się ponad 4000 związków, z których większa część ma działanie toksyczne oraz 40 substancji rakotwórczych. Wdychany jest on nie tylko przez palaczy, ale także wszystkie przebywające w jego otoczeniu osoby.
Sam dym papierosowy oraz jego specyficzny zapach może przeszkadzać w dobrym samopoczuciu, powodować szczypanie w oczy, uczulenia, ból głowy, może przenikać ubrania. To jego łatwo zauważalne skutki, jednak problem biernego palenia jest dużo bardziej poważny i to właśnie przypomnienie palaczom jego konsekwencji było głównym celem twórców majowej kampanii.