Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Od jakiegoś czasu sprzedaż papierosów w Polsce spada, co jest skutkiem kilkukrotnego wzrostu akcyzy, a także przeprowadzanych kampanii antynikotynowych. W pierwszym kwartale 2010 roku Polacy kupili w sumie 10,7 miliarda papierosów (legalnie), czyli o około 7% mniej niż przed rokiem w tym samym czasie.
Firmy tytoniowe skupiają się więc na tych segmentach rynku, które pozwalają im nadal się rozwijać. Należy do nich kategoria cienkich papierosów o średnicy do 6,4 mm, nazywanych superslimami. Według Imperial Tobacco Polska w marcu br. ich udział w całym rynku wyniósł niespełna 13%, podczas gdy jeszcze rok temu utrzymywał się na poziomie 9,6%, a w grudniu 2006 roku nie przekroczył 5%.
Łączne udziały superslimów i nieco grubszych slimów wynoszą obecnie niecałe 18%. Dla porównania, w Korei Południowej na cienkie papierosy przypada dużo więcej, bo około 36% rynku. Ale już w wielu krajach Europy Zachodniej slimy i superslimy nie przyjęły się, np. w Niemczech i Wielkiej Brytanii ich udział na rynku wyrobów tytoniowych nie przekracza nawet 1%.
Długie i cienkie papierosy to produkt skierowany głównie do kobiet, jednak coraz cześciej sięgają po nie także mężczyźni. Ich sprzedaż dynamicznie rośnie, mimo że wartość całego rynku spada. Koncerny chcą wykorzystać modę na superslimy, dlatego chętnie włączają do swojej oferty nowe rodzaje cienkich papierosów.