Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
W ubiegłą środę w miastach województwa zachodniopomorskiego wystartowała kampania pt. "Czas zmienić przyzwyczajenia", skierowana do osób dorosłych, żyjących w ustabilizowanej sytuacji zawodowej i rodzinnej, które sięgają po substancje psychoaktywne. Jej nadawca - Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego ostrzega w niej, że każde, nawet okazjonalne zażywanie narkotyków niesie za sobą określone konsekwencje zawodowe, rodzinne i zdrowotne.
Głównym zadaniem akcji ma być zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem zażywania środków psychoaktywnych przez osoby dorosłe. W powszechnej opinii narkotyki są problemem młodzieży i młodych osób dorosłych, tymczasem jak wskazują wyniki badań, problem dotyczy także grupy ludzi w wieku 25-45 lat, którzy coraz częściej z powodu ich używania trafiają do poradni psychiatrycznych i odwykowych.
Grupą docelową kampanii są więc dorosłe osoby nie uzależnione od substancji psychoaktywnych, ale eksperymentujące lub zażywające je sporadycznie. Kampania "Czas zmienić przyzwyczajenia" ukazuje szkodliwość tych substancji i skutki ich spożywania – uzależnienie, problemy w pracy, osamotnienie i związany z nałogiem brak zrozumienia.
Nadawcy kampanii chcą przekonać osoby eksperymentujące lub zażywające narkotyki sporadycznie do prowadzenia zdrowego trybu życia i proponują im alternatywne wartości i aktywności. Na stonie internetowej, stworzonej na potrzeby kampanii przekonują, że:
Życie jest proste, po co je komplikować, wystarczy:
- Robić więcej tego, co działa
- Jeśli coś nie działa, robić coś innego
- Nie naprawiać tego, co się nie zepsuło
Warto być asertywnym:
- Bronić własnych praw, uznając jednocześnie prawa innych
- Wyrażać swoje potrzeby, poglądy i odczucia
- Mieć wiarę w siebie
Ważne jest, aby zawsze pamiętać o rodzinie i przyjaciołach:
- Znajdować dla nich czas, doceniać, dbać, kochać
- Dobrze jest mieć zainteresowania, hobby, pasje:
- Poszukiwać ich, rozwijać, znajdować radość i zadowolenie
Kampania do końca sierpnia br. promowana będzie poprzez billboardy, spoty w stacjach radiowych, ulotki rozdawane podczas imprez kulturalnych i rozrywkowych, publikacje prasowe, stronę www.zmienprzyzwyczajenia.wzp.pl oraz poprzez mobilną stronę internetową, którą można przeglądać w telefonach komórkowych po użyciu fotokodu. Ponadto, 30-sekundowe spoty będą wyświetlane w środkach komunikacji miejskiej w Szczecinie i Stargardzie Szczecińskim, pojawią się też na ekranach w centrum Szczecina.