Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Agencja Ynaf PR i fundacja "Między ludźmi" zorganizowały ostatnio w Łodzi wystawę zdjęć, poświęconą kulturze picia alkoholu w Polsce.
W ubiegłym roku mieszkańcy województwa łódzkiego wypili 1062 cysterny kolejowe wódki, za ponad miliard złotych... Nasza kultura picia pozostawia wiele do życzenia, czego dowodem jest widok popularnych ulic w miastach w niedzielne poranki. Spacer wśród walających się butelek i zasikanych bram nie należy wówczas do najprzyjemniejnszych przeżyć...
Autorką kalendarza "...i jeszcze jeden...", wystawionego w łódzkiej Cafe Foto 102 jest Doro Guzenda, tegoroczna absolwentka fotografii na PWSFTViT w Łodzi. 12 fotografii układa się w typowy scenariusz. Na początku każda zakrapiana alkoholem impreza wygląda kulturalnie i zabawnie, jednak z każdą kolejną godziną picia obraz staje się coraz mniej wyraźny i jednocześnie coraz mniej cenzuralny.
Artystka wykorzystała estetykę reklam alkoholi, które najczęściej prezentują roześmiane, modnie ubrane i doskonale bawiące się młode osoby. Takie przekazy nigdy nie przedstawiają jednak końca imprezy... a ten praktycznie nigdy nie jest atrakcyjny... Końcowe czarno-białe zdjęcia kalendarza pokazują smutny finał przedawkowania alkoholu i zachęcają do refleksji nad swoim zachowaniem na zakrapianej imprezie.