Ankieta

Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?

14%
zdecydowanie tak
8%
raczej tak
14%
nie wiem
15%
raczej nie
49%
zdecydowanie nie

"Nie pij”

dodano: Poniedziałek, 19 Kwiecień 2010, 11:18:52

Według statystyk 1/10 mieszkańców Finlandii dorastała w domu, w którym występował problem uzależnienia od alkoholu. W obliczu tego faktu fińska organizacja Lasinen Lapsuus zainicjowała w marcu 2010 roku kampanię skierowaną do rodziców nadużywających alkoholu. Akcja ma uświadomić społeczeństwu, że osoby pijące wpływają negatywnie nie tylko na swoje własne życie, ale także (a może nawet zwłaszcza) na życie swoich dzieci i pozostałych domowników.




 





Hasło stworzonej przez agencję Euro RSCG z Helsinek kreacji brzmi: "Nie pij”. Przedstawione na plakatach sytuacje opatrzone są krótkimi zwierzeniami alkoholików, których dzieci postrzegają ich tylko przez pryzmat nałogu:











- “Ciężko uwierzyć w to, jak mój syn postrzega mnie po kilku kieliszkach wina. Nie jestem zabawny, zadowolony i towarzyski jak sądziłem, ale jestem raczej odrażającym pijusem. Oskar wstydzi się mnie i tęskni za osobą, którą naprawdę jestem”





- "Usłyszałem od mojej córki szokującą prawdę o moim piciu. Po kilku piwach postrzega mnie jako strasznego, starego człowieka. Tatuś zniknął i Jenni została sama”






- "Byłam zszokowana, słysząc, że już po kilku drinkach moje dziecko mnie nie poznaje. W moim odczuciu, dopiero zaczynam być podpita, ale Niko twierdzi, że stałam się zupełnie inną osobą. Mamy nie ma i został sam”












Dzieci alkoholików często dorastają bez wsparcia, tęsknią za bezpiecznym domem i rodzicielską miłością. Celem organizacji Lasinen Lapsuus ("Kruche Dzieciństwo”) jest między innymi pomoc młodym osobom, których rodzice nadużywają alkoholu.

1583 / 3125
Copyright © 2008-2024 Narkotyki.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kliknij tutaj aby skontaktować się z administratorem.