Ankieta

Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?

14%
zdecydowanie tak
8%
raczej tak
14%
nie wiem
15%
raczej nie
49%
zdecydowanie nie

Coca-cola i Pepsi traci swoich niepełnoletnich klientów

dodano: Poniedziałek, 22 Marzec 2010, 10:23:27

Firmy Coca-Cola i PepsiCo - światowi potentaci w produkcji gazowanych napojów bezalkoholowych wycofują ich sprzedaż ze szkół na całym świecie. Powodem jest walka z otyłością dzieci i młodzieży.









Firma PepsiCo ogłosiła, że do 2012 roku zamierza wycofać się ze sprzedaży słodzonych napojów w szkołach podstawowych i średnich w 200 krajach świata. Podobną decyzję, ale z uwzględnieniem jedynie szkół podstawowych, podjęła Coca-Cola.












Decyzje te po części są odpowiedzią na zainicjowaną niedawno w USA kampanię walki z otyłością dzieci i młodzieży. Jej ambasadorka - Pierwsza Dama Michelle Obama zaapelowała ostatnio do producentów żywności o obniżanie zawartości tłuszczu, soli i cukru w oferowanych wyrobach. Jej zdaniem: "Nie wystarczy powierzchowne dotknięcie problemu, potrzebna jest całkowita zmiana myślenia w sprawie produktów oferowanych naszym dzieciom".










Ogłoszony w lutym bieżącego roku program "Let's Move" (Ruszajmy się), walczący z otyłością amerykańskich dzieci, ma na celu zmianę nawyków żywieniowych dzieci, m. in. właśnie poprzez wyeliminowanie ze sprzedaży w szkołach wysoko słodzonych produktów.

1657 / 3125
Copyright © 2008-2024 Narkotyki.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kliknij tutaj aby skontaktować się z administratorem.