Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Firmy Coca-Cola i PepsiCo - światowi potentaci w produkcji gazowanych napojów bezalkoholowych wycofują ich sprzedaż ze szkół na całym świecie. Powodem jest walka z otyłością dzieci i młodzieży.
Firma PepsiCo ogłosiła, że do 2012 roku zamierza wycofać się ze sprzedaży słodzonych napojów w szkołach podstawowych i średnich w 200 krajach świata. Podobną decyzję, ale z uwzględnieniem jedynie szkół podstawowych, podjęła Coca-Cola.
Decyzje te po części są odpowiedzią na zainicjowaną niedawno w USA kampanię walki z otyłością dzieci i młodzieży. Jej ambasadorka - Pierwsza Dama Michelle Obama zaapelowała ostatnio do producentów żywności o obniżanie zawartości tłuszczu, soli i cukru w oferowanych wyrobach. Jej zdaniem: "Nie wystarczy powierzchowne dotknięcie problemu, potrzebna jest całkowita zmiana myślenia w sprawie produktów oferowanych naszym dzieciom".
Ogłoszony w lutym bieżącego roku program "Let's Move" (Ruszajmy się), walczący z otyłością amerykańskich dzieci, ma na celu zmianę nawyków żywieniowych dzieci, m. in. właśnie poprzez wyeliminowanie ze sprzedaży w szkołach wysoko słodzonych produktów.