Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
W dobie telewizji, komputera i innych nowinek elektronicznych dzieci mają coraz mniej motywacji, by aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu. Sprawia to, że już od najmłodszych lat zakorzeniane są złe nawyki, a pogorszeniu ulega nie tylko stan zdrowia dzieci, ale także ich relacje z rówieśnikami. Idealnym rozwiązaniem tego problemu jest uprawianie sportu.
Na początku bieżącego roku szkolnego Francuska Fundacja Futbolu, we współpracy z agencją Young & Rubicam, zorganizowała we Francji kampanię, której celem było zachęcenie dzieci do aktywności fizycznej – do gry w piłkę nożną. Zdaniem inicjatorów akcji dyscyplina ta oprócz oczywistych korzyści zdrowotnych związanych z ruchem, w prosty sposób pomaga zrozumieć też takie pojęcia, jak pasja, tolerancja, czy autorytet.
Przygotowane na potrzeby kampanii plakaty przedstawiają np. dzieci, które z zaciekawieniem słuchają swojego trenera lub cieszą się ze zdobytego właśnie gola. Hasła umieszczone na plakatach podkreślają kilka pozytywnych aspektów uprawiania piłki nożnej:
- „Komórka, DVD, konsola do gier czy telewizja... Żadna rzecz nie będzie tak porywająca jak świetny trener”
- „W piłce nożnej jedyny kolor, jaki ma znaczenie to barwy klubowe”
- „Chłopcy najpierw uganiają się za piłką, potem zaczynają biegać za dziewczynami, ale szybko wracają do futbolu”
- „Na początku dzieci marzą, by być wielkimi graczami. Potem - by być największymi”
- „Jest tylko jeden kanał telewizyjny nigdy nieoglądany przez piłkarzy. Kanał pogodowy”
Francuska Fundacja Futbolu prezentuje sport nie tylko jako ćwiczenia fizyczne, ale także jako kształtowanie ducha młodych ludzi, co w połączeniu stanowi najlepszą profilaktykę przeciwko otyłości oraz uzależnieniom.
Fundacja, która powstała w lutym 2009 roku angażuje do swojej działalności takie sławy francuskiej reprezentacji w piłce nożnej, jak Lilian Thuram czy Bixente Lizarazu. Głównym jej celem jest inicjowanie i wdrażanie programów edukacyjnych w społecznościach lokalnych, we współpracy ze wszystkimi francuskimi klubami piłkarskimi.