Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Niedawno pisaliśmy o nowym pomyśle UE - wprowadzenia zakazu używania przez firmy tytoniowe znaków towarowych tak, by wszystkie papierosy sprzedawane były w jednakowych opakowaniach. Oznaczałoby to koniec z elegancko wyglądającymi paczkami papierosów, które różnią się kształtem i wabią klientów wyszukaną formą i kolorystyką. Wszystkie opakowania byłyby takie same - białe z jednym dużym czarnym napisem przestrzegającym przed skutkami palenia i drugim, małym, z nazwą marki papierosów. Na nowych opakowaniach nie byłoby nawet miejsca na logo firmy tytoniowej.
W Parlamencie Europejskim toczą się właśnie prace nad projektem, a przedstawiciele ministerstw zdrowia UE odbyli już robocze spotkanie w tej sprawie. Dziś nad propozycją zmiany wyglądu paczek papierosów dyskutować będzie unijna Komisja Ochrony Środowiska, Zdrowia Publicznego i Bezpieczeństwa.
Po wprowadzeniu takich zmian trudno będzie odróżnić różne marki papierosów od siebie, dlatego takiemu rozwiązaniu sprzeciwiają się ich producenci.
Rozwiązanie proponowane przez Unię spodobało się polskiemu Ministerstwu Zdrowia. Zdaniem polityków jest ono lepsze niż poprzedni pomysł, by na opakowaniach papierosów pojawiły się obrazki przestrzegające przed skutkami palenia (np. przedstawiające raka krtani lub sugerujące, że nikotyna powoduje impotencję). Ich zdaniem czarno-białe paczki mogą skuteczniej zniechęcić do sięgania po papierosy, zwłaszcza ludzi młodych.
Czy UE, a za nią poszczególne państwa członkowskie zaakceptują i wprowadzą w życie pomysł jednakowych opakowań dla wszystkich papierosów, okaże się już wkrótce.