Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Wraz z początkiem roku szkolnego ruszyła kampania edukacyjna zainicjowana przez firmę Żywiec Zdrój S.A. pod hasłem "Mamo, tato, wolę wodę!".
Głównym jej celem jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie dziecka oraz pomoc w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych. Akcja ma przekonać rodziców i placówki edukacyjne do zastępowania w diecie dzieci napojów słodzonych - wodą. Taki wybór jest najzdrowszy, gdyż obniża ryzyko otyłości oraz próchnicy zębów.
Kampania wpiera realizowane przez placówki edukacyjne kształtowanie prawidłowych postaw i nawyków, których częścią jest właśnie popularyzacja picia wody wśród dzieci.
Elementem akcji będzie cykl zajęć w 1100 przedszkolach i 1100 szkołach w 40 miastach w całej Polsce, przybliżających dzieciom zasady prawidłowego żywienia oraz wpływ wody na ich życie i zdrowie, a także jej znaczenie dla otaczającego nas świata.
Założenia programowe oraz materiały edukacyjne dla dzieci, rodziców i nauczycieli zostały opracowane przez specjalistów z zakresu żywienia, psychologii, ekologii, metodyki, po konsultacji z ekspertami z Instytutu Matki i Dziecka oraz Instytutu Żywności i Żywienia.
W dotarciu do dzieci pomoże Zdrojek - sympatyczny wodny ludzik, w towarzystwie którego najmłodsi odkryją, skąd pochodzi woda, poznają jej właściwości i zastosowanie.
W ramach kampanii zorganizowane zostaną także konkursy tematyczne.
Patronat honorowy nad programem objęło Ministerstwo Zdrowia, natomiast patronat medialny stacja TVP2. Akcję wspiera także sieć sklepów Smyk.
Więcej informacji o kampanii można znaleźć na stronie programu.