Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Z najnowszego raportu opublikowanego przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) wynika, że brytyjska młodzież upija się znacznie częściej niż młodzież w innych krajach wysoko rozwiniętych. Okazuje się też, że częściej alkoholu nadużywają dziewczęta.
W raporcie uwzględniono różne aspekty życia i dobrobytu młodych ludzi pochodzących z 24 państw członkowskich OECD.
W rankingu najlepiej wypadła młodzież mieszkająca w Islandii i Szwecji. Znacznie gorzej przedstawiał się dobrobyt polskich, tureckich, greckich i nowozelandzkich nastolatków.
Z przeprowadzonych badań wynika, iż około 33% brytyjskich nastolatków w wieku 13 - 15 lat nadużywa alkoholu. Odsetek ten ponad dwukrotnie przekracza statystyki dotyczące picia młodzieży w takich krajach jak Stany Zjednoczone, Francja czy Włochy. Różnice w przypadku dziewczynek są jeszcze bardziej widoczne - 1/5 13-letnich i 1/2 15-latnich Angielek przyznaje, że była pijana przynajmniej dwa razy.
Jednocześnie ogólny tan życia brytyjskich nastolatków oceniany jest jako dobry, o czym świadczy m.in. duże wsparcie finansowe ze strony państwa, niższy niż w innych krajach odsetek dzieci biednych oraz mniejsza liczba samobójstw. Mniej brytyjskich uczniów doświadcza też przemocy i prześladowania ze strony rówieśnikóww szkołach.
Raport wykzał też, że odsetek angielskich nastolatek, które zachodzą w ciążę w porównaniu z innymi państwami jest wyższy.
Okazuje się wię, że walka z biedą wśród dzieci nie jest idealnym rozwiązaniem, ponieważ nastolatkowie pochodzący z zamożnych rodzin również miewają problemy.
Według specjalistów różnice pomiędzy poszczególnymi krajami w skali nadużywania alkoholu przez młodzież mogą wynikać z tego, w jakich okolicznościach dzieci spróbowały alkoholu po raz pierwszy. We Francji czy Włoszech zazwyczaj jest to grono rodziny, a w Wielkiej Brytanii - bardzo często środowisko rówieśników.
Skala pijaństwa wśród nieletnich nie niepokoi jednak Brytyjskiego Ministerstwa Edukacji, które zwraca przede wszystkim uwagę na pozytywne zmiany, jakie dokonują się dzięki różnego rodzaju kampaniom i działaniom edukacyjnym.