Ankieta

Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?

14%
zdecydowanie tak
8%
raczej tak
14%
nie wiem
15%
raczej nie
49%
zdecydowanie nie

"Drink pod ochroną"

dodano: Poniedziałek, 27 Lipiec 2009, 8:59:22

14 lipca br. w województwie zachodniopomorskim ruszyła kampania społeczna pod hasłem "Drink pod ochroną", adresowana głównie do bywalców dyskotek i lokali rozrywkowych.
 

 

 


Akcja jest częścią programu „Wspólnie przeciw uzależnieniom i przemocy”, realizowanego od 2006 roku przez Komendę Wojewódzką Policji w Szczecinie we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego. 
 

 

 



Główne cele przedsięwzięcia to:

 

 

 


- uwrażliwienie i uświadamianie mieszkańców i turystów o zagrożeniu jakim jest „pigułka gwałtu” - wykorzystywana w celach przestępczych jako środek pozbawiający świadomości


- informowanie o możliwościach przeciwdziałania oraz o sposobie prawidłowej reakcji


- motywowanie właścicieli lokali do współpracy w obszarze bezpieczeństwa ich klientów
 

 

 



Według policyjnych statystyk w ubiegłym roku w Polsce odnotowano 1526 gwałtów oraz 2503 przestępstw związanych ze zmuszeniem ofiary do określonego zachowania. W samym województwie zachodniopomorskim wszczęto tym czasie 117 śledztw i dochodzeń w sprawie zgwałcenia. Najwięcej tego typu zdarzeń miało miejsce w Szczecinie - 34 i Koszalinie -16, dlatego działania kampanii "Drink pod ochroną" będą prowadzone głównie w tych dwóch największych miastach województwa zachodniopomorskiego.
 

 

 


Nośnikami haseł akcji są plakaty i ulotki informujące o zagrożeniu, a także podkładki pod napoje z wbudowanym testerem na obecność substancji zmieniających świadomość w spożywanym napoju, w które zostały zaopatrzone najczęściej uczęszczane lokale rozrywkowe. Ponadto w centralnych punktach Szczecina, Koszalina oraz Międzyzdrojów umieszczono billboardy, diapazony i citylighty, zwłaszcza w okolicach przystanków komunikacji miejskiej oraz przy najczęściej uczęszczanych dyskotekach. Plakaty widoczne są również w autobusach komunikacji miejskiej w Szczecinie oraz PKS-ach na trasie Szczecin – Koszalin, także jako reklama zewnętrzna na autobusach.
 

 

 


Partnerami kampanii są: Prezydent Miasta Koszalina, „Optima” Druk Wielkoformatowy, Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinie, Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Klonowica” sp. z o.o., Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Dąbie” sp. z o.o. oraz P.K.P.
 

 

 


Działania akcji prowadzone będą do końca wakacji br.

2289 / 3125
Copyright © 2008-2024 Narkotyki.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kliknij tutaj aby skontaktować się z administratorem.