Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Mimo kryzysu gospodarczego, coraz chętniej kupujemy napoje o pobudzającym działaniu.
Według szacunków firmy badawczej Nielsen wydatki Polaków na takie napoje w 2008 roku zwiększyły się o 1/3 i wyniosły wówczas 658 mln złotych. O 32% zwiększyła się w tym czasie także sprzedaż napojów izotonicznych przenaczonych dla osób uprawiających sport. Rynek tego typu produktów w ubiegłym roku wyniósł 116 mln złotych.
W bieżącym roku sprzedaż energetyków nie rośnie wprawdzie tak szybko jak w roku 2008, ale od stycznia do maja ich sprzedaż i tak była o 6% większa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zanotowano natomiast jeszcze większy popyt na napoje izotoniczne, w przecieągu pierwszych pięciu miesięcy 2009 roku był on 24% większy niż w tym samym okresie 2008 roku.
Największą popularnością na rynku napojów energetycznych w Polsce obecnie cieszy się Tiger, wybiera go 30,3% konsumentów tego typu produktów. Na drugim miejscu (12,9%) znajduje się Red Bull, kolejne zajmują: R20/ Hoop (3,9%), Krynica Vitamin (3,5%), Burn/ Coca Cola (3%) i pozostali.