Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Monitorująca rynek farmaceutyczny firma PMR Publications ustaliła, że w ubiegłym roku Polacy kupili o kilka procent więcej leków przeznaczonych dla dzieci niż w roku 2007. Ich sprzedaż rośnie z roku na rok, coraz więcej z tych leków to antybiotyki.
Resort zdrowia zwrócił uwagę na niepokojący wzrost spożycia leków wśród dzieci. Prawdopodobnie jeszcze przed końcem tegorocznych wakacji wejdzie w życie rozporządzenie ministra zdrowia zakazujące reklam leków przed programami dla dzieci i bezpośrednio po nich.
Zakaz obejmie wszystkie farmaceutyki dostępne bez recepty, w tym także witaminy i syropy. Ich reklama nie będzie możliwa na 20 minut przed programem skierowanym do najmłodszych widzów oraz 20 minut po jego zakończeniu.
Ponadto spoty emitowane w innym czasie antenowym zawierały będą dodatkowe, dłuższe i lepiej widoczne na ekranie telewizorów ostrzeżenia.
Dzieci nie są odporne na mechanizmy działania reklam, jeśli widzą, że w telewizji ich rówieśnicy zażywają ładne, kolorowe pigułki, same chętnie po nie sięgną nawet, jeśli tak naprawdę ich nie potrzebują. Przez wprowadzenie rozporządzenia resort chce walczyć z niepokojącym wzrostem spożycia leków wśród dzieci.
Zakaz emisji reklam leków przed programami dla dzieci i tuż po ich zakończeniu popierają lekarze oraz psycholodzy.
Nowe przepisy prawdopodobnie wejdą w życie już na przełomie lipca i sierpnia - w Ministerstwie Zdrowia trwają obecnie ostatnie prace nad projektem rozporządzenia.