Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Wczoraj, przy okazji obchodów Światowego Dnia bez Tytoniu, rozpoczęto drugą fazę jednej z największych europejskich inicjatyw społecznych podnoszących świadomość zdrowotną - „HELP, dla życia bez tytoniu”.
Kampanię, która obejmuje wszystkie państwa Unii Europejskiej zainicjowała komisarz Androulla Vassiliou. Akcja niesie przesłanie mówiące, że palenie tytoniu nie może być postrzegane jako norma, nie jest modne, a wiąże się z wieloma niebezpieczeństwami.
Każdego roku niemal 1 000 000 obywateli Unii Europejskiej umiera z powodu następstw palenia. Choroby odtytoniowe są drugą z kolei przyczyną śmierci której można uniknąć na świecie oraz główną przyczyną śmierci w Europie. Nałóg ten nie tylko zabija co drugiego palacza, ale zagraża również życiu osób niepalących. Walka z tym śmiercionośnym uzależnieniem jest dla Komisji Europejskiej jednym ze priorytetów w dziedzinie zdrowia publicznego.
Nowatorska kampania skierowana jest głównie do młodych Europejczyków, czyli młodzieży pomiędzy 15 a 24 rokiem życia, w szczególności do dziewcząt, a także do młodych dorosłych pomiędzy 25 a 35 rokiem życia.
Trzy priorytety kampanii “HELP” to :
- zapobieganie paleniu tytoniu
- rzucanie palenia
- zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwa wynikające z palenia biernego
W kampanii została wykorzystana szeroka gama narzędzi, w tym multimedialnych, które umożliwiają przekazanie pozytywnego przesłania jak największej liczbie osób. Są to:
- kampania objazdowa
- reklamy telewizyjne
- relacje w prasie
- wydarzenia w całej Europie
- zaawansowane narzędzie testujące
Głównym celem działań akcji „HELP, dla życia bez tytoniu” jest udzielenie odbiorcom skutecznego wsparcia i pomocy w walce z nałogiem. Wszystkie materiały promocyjne, a więc strona internetowa, reklamy telewizyjne czy banery internetowe odnoszą się do wskazówek jak rzucić palenie lub jak nie zacząć palić, a także jak reagować w sytuacjach, w których jest się narażonym na bierne palenie. Na stronie kampanii można nie tylko znaleźć wiele porad i informacji, ale można też samemu zamieścić własne materiały zawierające ostrzeżenia lub wskazówki dotyczące nałogu. Poprzez takie nowatoskie, interaktywne działanie, dodyskusji o szkodliwości palenia mogą włączyć się wszyscy Europejczycy. Strona internetowa dostępna jest w 22 wersjach językowych, została również przygotowana w wersji, którą można przeglądać przy użyciu telefonów komórkowych.
Seria humorystycznych spotów promujących inicjatywę HELP od dziś puszczana będzie na antenie 104 europejskich stacji telewizyjnych, w tym 17 polskich.
Hasło przewodnie kampanii jest wspólne dla całej Europy i brzmi „Jaka jest Twoja wskazówka?”.