Kampania przeciw metaamfetaminie
dodano: Wtorek, 6 Maj 2008, 9:56:17
Używanie metaamfetaminy to obecnie największy problem w kwestii uzależnień w Stanach Zjednoczonych. Działająca przy Organizacji Narodów Zjednoczonych Rada Kontroli Narkotyków opublikowała raport, według którego wzrost spożycia tego narkotyku wzrósł o 90%.
Z tego powodu, z inicjatywy bussinesmana z Montany - Thomasa M. Siebela
powstał długofalowy, zakrojony na szeroką skalę program "Meth. Not even once", którego celem jest zapobieganie pierwszemu kontaktowi z metaamfetaminą.
Prowadzona od 2005 roku kampania wykorzystuje wszystkie nośniki reklamowe - telewizję, radio, prasę oraz internet. Bazuje na ukazywaniu w bardzo realistyczny sposób konsekwencji nawet jednokrotnego sięgnięcia po ten narkotyk.
Komunikaty w dosadny sposób obrazują proces uzależnienia, jego konsekwencje dla rodziny, szkody zdrowotne i społeczne, które wywołuje. W emocjonalny, oparty na wydźwięku negatywnych emocji sposób - skutecznie przyciąga uwagę i wywołuje silne wrażenie na odbiorcy.