Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Popyt na luksusowe produkty jest odporny na wahania koniunktury, dlatego nawet wprowadzone 1 stycznie br. podwyżki akcyzy na alkohol nie zmniejszyły tempa, w jakim obecnie rośnie sprzedaż whisky w Polsce.
Najchętniej wybieraną przez Polaków marką tego trunku jest Johnnie Walker - sięga po nią około 19% konsumentów whisky. 15% z nich preferuje wyroby Ballantine`s Fines, a 8,2% produkowany przez koncern Biedronka Golden Loch.
Wyniki ostatnich badań firmy badawczej Nielsen pokazują, że tylko w lutym br. sprzedaż whisky w naszym kraju była aż o 18% większa niż rok wcześniej w tym samym miesiącu. Wartość całości sprzedanego trunku w 2008 roku wyniosła 631 milionów złotych. Według prognoz kwota ta będzie wyższa w bieżącym roku i w latach następnych. Specjaliści zakładają, że wartość rynku whisky w Polsce wyniesie 704,3 miliony dolarów w 2009 roku, 754,4 miliony dolarów w 2010 roku, 793,5 miliony dolarów w 2011 roku i 820,1 milionów dolarów w 2012 roku.
W 2008 roku odnotowano rekordowy wzrost sprzedaży whisky - prawie o 1/3. Mimo, że od października tego roku natąpiło lekkie spowolnienie wzrostu sprzedaży tego trunku, to nadal jest on jadną z najszybciej rosnących kategorii mocnych alkoholi.