Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Według szacunków firmy Euromonitor Internatinal sprzedaż alkoholi w Europie Wschodniej w najbliższych latach będzie rosła, mimo ogólnego spowolnienia gospodarczego.
Prognozy mówią, że w 2010 roku mieszkańcy tego regionu wydzadzą na mocne alkohole (m.in. wódkę) około 45,9 mld dolarów, czyli o ponad 3% więcej niż w roku ubiegłym. W latach kolejnych wartość tego segmentu nadal będzie rosła i w 2012 roku wyniesie 46,5 mld dolarów.
Z 58,7 mld dolarów w 2008 roku do 64,7 mld dolarów w 2010 roku mieszkańcy Europy zwiekszą także wydatki na piwo.
Sprzedaż wina także się zwiększy o około 13,8% i w 2010 roku wyniesie 28,4 mld dolarów.
Analitycy firmy Euromonitor Internatinal zakładają, że popyt na napoje procentowe będzie rósł także w Polsce. Według najnowszych prognoz najszybciej będzie rosła sprzedaż gotowych trunków, która w przeciągu roku zwiększy się o 11% i w 2010 roku wyniesie 6,5 mln litrów. Wówczas Polacy wydzadzą na nie prawie 50 mln dolarów, a do 2012 roku wydatki na te produkty wyniosą około 52,3 mln dolarów.
Najwolniej na polskim rynku będzie rosła sprzedaż wina, która w 2010 roku wzrośnie o 1,5% w porównaniu z rokiem 2008 i wyniesie 966,6 mln dolarów.
W tym samym czasie sprzedaż piwa zwiększy się z 7,79 do 7,96 mld dolarów. W kolejnych latach popyt na ulubiony napój Polaków będzie rósł nadal i w 2012 roku wydatki na niego wyniosą 8,1 mld dolarów.