Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Niedawno niemieckie Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Mieszkalnictwa zaskoczyło mieszkańców Berlina nietypową antyalkoholową kampanią "Don’t drink and drive".
Zrealizowano ją we współpracy z agencją Scholz & Friends oraz z firmą Volkswagen, która udostępniła główny nośnik przekazu - samochody Volkswagen Garbus z imitacją "pijanych oczu" w miejscu kół. Podczas jazdy obracały się one sprawiając wrażenie oczu pijanego człowieka.
Charakterystycze auta pojawiały się na ulicach miasta przede wszystkim przy okazji różnych imprez publicznych, na których spożywany był alkohol.
Zainteresowanie nimi było duże i skłaniało przechodniów i użytkowników dróg do zapoznania się z pozostałymi publikacjami kampanii. Dodatkową reklamą było nagłośnienie akcji przez media.
W taki widowiskowy sposób organizatorzy kampanii próbowali zapobiec rosnącej liczbie wypadków w Niemczech, spowodowanych prowadzeniem samochodu pod wpływem alkoholu.