Ankieta

Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?

14%
zdecydowanie tak
8%
raczej tak
14%
nie wiem
15%
raczej nie
49%
zdecydowanie nie

Papieros jako modny gadżet...

dodano: Wtorek, 23 Grudzień 2008, 13:03:38

Najnowsze dane na temat skali nałogu nikotynowego, zebrane przez Główny Inspektorat Sanitarny mówią, że już prawie co trzecia młoda kobieta w Polsce pali papierosy. Wzrost nałogu u kobiet to ogólnoświatowy trend, Światowa Organizacja Zdrowia donosi, że mimo systematycznego spadku ogólnej liczby palaczy, liczba kobiet, które sięgają po papierosy równocześnie wzrasta.

 

Producenci tytoniu zauważyli, że kobiety są ważnymi i podatnymi na reklamę konsumentami specyficznych wyrobów tytoniowych, dlatego sprzedają je w coraz bardziej wyszukanych, kolorowych opakowaniach o nietypowym kształcie. "Kobiece", cienkie, mentolowe papierosy w ładnych, designerskich pudełkach są bardzo chętnie kupowane przez panie, które traktują je jako modny gadżet i dodatek do wizerunku wyzwolonej kobiety.

 

W rezultacie coraz więcej Polek zatraca się w nałogu palenia papierosów. Palaczek przybywa nie tylko wśród tych dorosłych pań.

 

Z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie Głównego Inspektoratu Sanitarnego regularnie pali już około 6% gimnazjalistek, czyli tyle samo co chłopców w tym samym wieku.

 

Obniża się także wiek inicjacji nikotynowej, dziewczynki wypalają swojego pierwszego papierosa mając 12 lat, zaledwie rok później niż chłopcy.

2791 / 3125
Copyright © 2008-2024 Narkotyki.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kliknij tutaj aby skontaktować się z administratorem.