Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
14.12 br. ruszyła kolejna odsłona kampanii „Piłeś? Nie jedź! Włącz myślenie!”.
Inicjatorem przedsięwzięcia jest Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, a partneruje mu Komenda Główna Policji – Biuro Ruchu Drogowego oraz Polski Przemysł Spirytusowy.
Do 15 stycznia 2009 roku za pomocą głównego przesłania kampania będzie namawiała kierowców do tego, by nie prowadzili pojazdów pod wpływem alkoholu.
W ubiegłym roku nietrzeźwi kierowcy spowodowali 3 420 wypadków, w których zginęło 409 osób, a rannych zostało 4928 osób.
Jednym z okresów, w którym statystyki wypadków są najwyższe są dni podczas Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Czas spotkań rodzinnych i towarzyskich, które się wtedy odbywają nasiają ten problem i powodują zwiększoną liczbę zatrzymanych pijanych kierowców.
Zainicjowana kampania społeczna promuje bezpieczne i odpowiedzialne zachowania na drogach oraz przypomina o zagrożeniach związanych z prowadzeniem po spożyciu alkoholu. Nawet jazda na krótkich dystansach czy bocznymi drogami nie jest wtedy bezpieczna, a taka lekkomyślność może kosztować czyjeś życie.
Kampania jest kontynuacją i świątecznym wydaniem akcji opatrzonej hasłem „Piłeś? Nie jedź!”, realizowanej w tym roku w Lublinie, Trójmieście i Olsztynie.
Jej elementami są: spot telewizyjny i radiowy, reklamy i artykuły w prasie oraz portal internetowy www.pilesniejedz.pl, stworzone przez Fabrykę Komunikacji Społecznej.