Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Fundacja BOŚ rozpoczęła ogólnopolską kampanię społeczną dotyczącą problemu otyłości Polaków. W jej ramach, w ośmiu największych miastach, przez dwa tygodnie prezentowane będą wielkoformatowe tablice z plakatem Andrzeja Pągowskiego.
Celem akcji jest zwrócenie uwagi na alarmujący poziom zjawiska otyłości w naszym kraju oraz zwrócenie uwagi, że bardzo często, nieświadomie przekazujemy naszym dzieciom złe wzorce.
Nadawcy kampanii przypominają, że tylko radykalna zmiana nawyków żywieniowych w połączeniu z codzienną dawką aktywności fizycznej mogą prowadzić do poprawy stanu zdrowia.
Statystyki dotycące nadwagi i otyłości wśród najmłodszych obywateli naszego kraju są niepokojące. Problem ten dotyczy 18% chłopców i 14% dziewczynek w wieku od 7 do 18 lat. Łączna liczba dzieci dotkniętych nadwaga i otyłością w grupie 9-18 lat stanowi 20%. 37%, czyli co trzecie dziecko każdego dnia sięga po słodycze - polskie dzieci mają najłatwiejszy dostęp do niezdrowej żywności na tle innych krajów europejskich.
W ciągu ostatnich 20 lat liczba dzieci dotkniętych otyłością w naszym kroju wzrosła aż trzykrotnie. Fundacja BOŚ apeluje, że jeśli nie przeciwstawimy się tej tendencji, już niedługo na polskich ulicach będzie można spotkać tylko ludzi otyłych i chorych.
Otyłość dziedziczy się rzadko – częściej „dziedziczymy" prowadzące do niej złe nawyki żywieniowe...
Hasło kampanii: „Jakie matki, takie dziatki" mówi o tym, że to przede wszystkim rodzice odpowiadają za złe nawyki żywieniowe dzieci, nawet jeśli czynią to nieświadomie.
Więcej informacji o samej kampanii, a także dużo cennych wskazówek i porad dotyczących zdowego trybu życia można znaleźć na stronie internetowej.