Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Z inicjatywy Fundacji First ruszył właśnie projekt "Alkosfery. Picie w biznesklasie". Jego celem jest zwrócenie uwagi na specyfikę alkoholizmu tzw. HFA, czyli wysokofunkcjonujących alkoholików.
Osoby z tej grupy nie przypominają stereotypowych alkoholików. Mimo uzależnienia, osiągają duże sukcesy zawodowe i cieszą się poważaniem w swoim środowisku.
Pierwszy etap akcji poświęcony jest sytuacji pijących szkodliwie i uzależnionych od alkoholu kobiet. W jego ramach wydano amerykański bestseller autorstwa Caroline Knapp, pt. "Picie. Opowieść o miłości". Autorka książki jest zarazem jej główną bohaterką i stanowi doskonały przykład HFA - kobiety spełnionej zawodowo, a jednocześnie osoby zmagającej się w ukryciu i samotności z chorobą alkoholową.
We współczesnym wzorcu kulturowo-społecznym, kobiety takie jak bohaterka książki mają znacznie mniejsze wsparcie otoczenia niż mężczyźni, jeśli decydują się na ujawnienie swojej choroby i podjęcie leczenia. Kampania ma na celu zmianę sposobu myślenia o osobach uzależnionych podejmujących leczenie oraz zachęcenie osób w grupie ryzyka do skorzystania z profesjonalnej pomocy.
Patronat nad pierwszym etapem kampanii objęła Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i TVP 1, a partnerem jest Wydawnictwo Naukowe PWN.
Więcej informacji o akcji znajduje się na stronie www.alcosfery.org oraz na jej facebookowym profilu.