Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Brytyjska organizacja walcząca z nowotworami - Cancer Research UK - zainicjowała ostatnio kampanię pt. "Odpowiedź jest prosta", zachęcającą odbiorców do podpisania petycji w sprawie usunięcia znaków firmowych z paczek papierosów.
Badania potwierdzają, że kolorowe opakowania papierosów są szczególnie atrakcyjne dla młodych ludzi. Według nadawców kampanii: "Nieoznakowane paczki papierosów nie powstrzymają wszystkich od palenia, oznaczają jednak dla milionów dzieci jeden powód mniej, by zaczynać".
Bohaterami przygotowanego na jej potrzeby spotu są dzieci, które w uroczy i niewinny sposób zachwycają się wyglądem paczek papierosów. W ich opinii są one tak ładne, że każdy chciałby je mieć...
Kampania postuluje unbranding czyli zakaz umieszczania znaków firmowych i reklam marki na opakowaniach papierosów, a także usiłuje obalić wpojone przez specjallistów od marketingu tytoniowego przekonanie, że papierosy w ładniejszych, markowych, stylizowanych paczkach są „lepsze” i mniej szkodliwe niż inne.