Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Napoje energetyczne cieszą się w Polsce coraz większym powodzeniem. Jak ustaliła firma badawcza Nielsen, w ubiegłym roku wartość rodzimego rynku tych produktów zwiększyła się aż o 83% i sięgnęła tym samym 490 mln złotych. Polacy kupili w sumie w 2007 roku około 48,2 mln litrów napojów energetycznych.
Sprzedaż wciąż rośnie, szacuje się , że w 2012 roku wypijemy ich około 160 mln litrów.
Powodem tak dynamicznie rosnącego popytu jest fakt, iż dopalacze to stosunkowo nowa kategoria na polskim rynku. Sprzedaż pobudzają też spadające ceny napojów, będące z kolei efektem rosnącej konkurencji. Napój Tiger, którego producentem jest firma FoodCare jest obecnie liderem rynku pod względem ilości sprzedaży. Polska marka wyprzedziła niepokonanego przez wiele lat Red Bulla, który jednak wciąż znajduje się na pierwszym miejscu pod względem wartości sprzedaży.
Konkurencję napędza także napój Burn, produkowany przez koncern Coca-Cola oraz nowy napój energetyczny - Kalaschnikow, należący do szwajcarskiej firmy dystrybucyjnej Itex.
Szacuje się, że w bieżącym roku popyt na napoje energetyczne zwiększy się o około 30%, a w kolejnym roku o 20 – 25%.