Ankieta

Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?

14%
zdecydowanie tak
8%
raczej tak
14%
nie wiem
15%
raczej nie
49%
zdecydowanie nie

Konsumpcjonizm od przedszkola

dodano: Wtorek, 20 Wrzesień 2011, 8:13:59

Zdaniem brytyjskich badaczy nawet pięciolatki bywają przywiązane do konkretnych marek. Na takie postawy dzieci wpływa podejście ich rodzin, presja rówieśników, a także powszechny kult celebrytów.






Część pięciolatków jest już silnie "przesiąknięta" kulturą konsumpcji i modą. Małe dzieci zaczynają się upodabniać do nastolatków w zachowaniu i sposobie, w jaki kreują swoją tożsamość z pomocą mody.






Zmiany u najmłodszych są następstwem zmian, jakie dokonują się u całego społeczeństwa, coraz bardziej opanowanego przez konsumpcję i kult celebrytów.






Zdaniem specjalistów można uchronić dziecko przed przedwczesną przemianą w nastolatki. Konieczne do tego jest większe zainteresowanie i interwencja rodziców, np. poprzez wyraźne stawianie granic podczas zakupów.






Naukowcy zaobserwowali też silny związek pomiędzy przywiązaniem dziecka do marek a podejściem rodziny. W kształtowaniu postaw dzieci dużą rolę pełnią rodzice - jeśli dla nich samych marki i loga mają duże znaczenie, tak samo będzie w przypadku ich pociech.






Nacisk na bycie modnym wywierany jest na dzieci także ze strony rówieśników, zwłaszcza tej samej płci, a także poprzez swoisty kult celebrytów, których mogą chcieć naśladować lub odrzucić.






Otaczanie się modnymi markami od najmłodszych lat może być sposobem na tworzenie więzi w gronie rówieśników. Z kolei dzieci, które w takiej kulturze nie uczestniczą, mogą być izolowane od rówieśników i doznawać społecznego wykluczenia.

567 / 3125
Copyright © 2008-2024 Narkotyki.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kliknij tutaj aby skontaktować się z administratorem.