Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Uprawianie w dzieciństwie sportu i czerpanie z niego radości zwiększa szansę na bycie aktywnym przez całe życie. Z takiego założenia wyszła organizacja Canadian Sport for Life - inicjator zainicjowanej ostatnio w Kanadzie kampanii "Recess" („Przerwa”).
Jej celem jest zwrócenie uwagi na potrzebę organizowania zajęć sportowych dla najmłodszych. Statystyki podają, że tylko 10% kanadyjskich dzieci ma wystarczająco dużo ruchu, a prawie 29% cierpi na nadwagę lub jest otyła.
W spocie kampanii wystąpiły dzieci, które przy pomocy swoich ciał układają się w diagramy z danymi statystycznymi i tłumaczą dorosłym, jak bardzo chciałyby uprawiać sport i jak niewiele z nich ma do tego okazję. Zapewniają, że wystarczy dać im możliwość wykazania się, a nigdy nie będą mieli dosyć aktywnej zabawy.
Elementem akcji jest także strona internetowa activeforlife.ca.
Organizacja Canadian Sport for Life inicjuje i wspiera przedsięwzięcia mające na celu polepszenie jakości nauczania podczas zajęć wychowania fizycznego w szkołach, a także podniesienie aktywności fizycznej w Kanadzie.