Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
„Wiesz, gdzie jest początek zabawy, ale nie wiesz, gdzie jest jej koniec“ - to hasło kampanii "Cocaine" przeprowadzonej ostatnio w Hiszpanii na zlecenie Foundation Against Drug Consumption.
Jej celem jest uświadomienie, że zażywanie kokainy może mieć nieodwracalne skutki, a każdy kontakt z tym narkotykiem może mieć tragiczne konsekwencje nawet w bardzo odległej przyszłości.
Głównymi odbiorcami kampanii są młodzi ludzie w wieku 15-24 lat, gdyż to właśnie ich dotyczy największe ryzyko uzależnienia od narkotyków.
W Hiszpanii kokaina jest tak rozpowszechniona, że jej śladowe ilości można znaleźć w powietrzu niektórych miast. Aż 3% dorosłych Hiszpanów zażywa go rekreacyjnie, co stanowi światowy rekord.
Ideą twórców kampanii "Cocaine" było obniżenie tych statystyk poprzez uświadomienie młodzieży, że zabawa z kokainą prędzej czy później kończy się poważnym uzależnieniem.
Zażywanie narkotyku zostało w niej porównane do ryzykownej zabawy na wyjątkowo niebezpiecznej kolejce górskiej - prawie każdy wsiada na nią z uśmiechem na ustach, ale nie każdy później czuje się dobrze. Tor w pewnym momencie urywa się, a śmiałkowie jadący kolejką są blisko przepaści...