Czy poszedłbyś na występ tancerek XXL, takich jak zespół Danza Voluminosa?
Na początku lipca ruszyła trzecia edycja kampanii edukacyjnej pod hasłem „Pozory mylą, dowód nie”, realizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie, we współpracy z Komendą Główną Policji.
Tegoroczna edycja tak jak poprzednie obejmie swoim zasięgiem całą Polskę i ma na celu ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu przez młodzież poniżej 18 roku życia.
Organizatorzy akcji zachęcają sprzedawców alkoholu, by mając do czynienia z osobami młodymi, częściej prosili je o okazanie dowodu tożsamości, ponieważ nie zawsze dorosły wygląd oznacza pełnoletniość.
Głównym celem tegorocznej odsłony kampanii jest aktywizacja środowisk lokalnych.
W jej ramach do urzędów gmin oraz gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych (a także do lokalnych organizacji społecznych) trafią bezpłatne pakiety edukacyjno – informacyjne, przygotowane w konsultacji z Policją i psychologiem. W każdym pakiecie znajdą się:
- ulotki, plakaty oraz naklejki informujące o tym, że dany punkt nie prowadzi sprzedaży alkoholu niepełnoletnim
- film szkoleniowy dla sprzedawców, pokazujący jak reagować, gdy małoletni próbuje kupić alkohol
- broszura dla rodziców
W dotarciu do punktów sprzedaży alkoholu na terenie poszczególnych gmin pomogą funkcjonariusze Policji, którzy będą jednocześnie lokalnie monitorować przebieg kampanii.
10 gmin najbardziej zaangażowanych w kampanię ma szansę otrzymać tytuł „Odpowiedzialna Gmina 2011”. Zasady ubiegania się o wyróżnienie (które będzie przyznawane po zakończeniu tegorocznej edycji kampanii) oraz wszelkie dodatkowe informacje na temat kampanii można znaleźć na stronie www.pozorymyla.pl lub uzyskać pod numerem infolinii 0801 066 366.